onsdag 4 maj 2011

Kvällstidningen

Jag har slutar jobba för dagen och jag läser en artikel om industrialisedringen. Artikeln handlar om hur industraliseringen har påverkat vårat samhälle... Jag tänkte att detta kan jag skriva om på min blogg, för jag har många egna åsikter om det.
Bland anat så växte städerna fram och folk flyttade dit. Slumkvarter växte tyvärr också, då det blev överfullt i städerna. Miljöproblem växte också fram i takt med att fabriker började utvecklas. Sjukdomar spreds av dålig hygien i städerna och fabrikerna. Men det finns inte bara negativa konsekvenser, positiva finns också. Städerna växte och blev storstäder. Adelns makt minskade och demokrati började utvecklas. Länderna blev rikare. Folk specialicerade sig på ett yrke och arbetsuppgift, och fick det så småningom bättre.

Kort sagt industriella revolutionen förde emd sig både bra och dåliga konsekvenser.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar